duminică, 27 ianuarie 2019

27 ianuarie - Ziua Internațională de Comemorare a Victimelor Holocaustului

Despre ororile Holocaustului am aflat de la bunici, încă de mic. Ei mi-au povestit cum casele vecinilor erau însemnate cu steaua lui David la intrare. Mi-au povestit cum într-o zi au fost scoși din case cu forța și erau încolonați spre trenurile morții. Oamenii din sat se uitau pe geam la soldații înarmați și.... au amuțit. Mulți nu s-au mai întors din Transnistria sau Auschwitz. 

Tot ei mi-ai povestit că în acei ani nu au existat doar oameni care au silit milioane de familii nevinovate să intre în vagoanele de vite. Nu au existat doar angajați în lagărele de concentrare care au executat sau dat ordine de exterminare. Au existat și oameni care au salvat vieți. Au existat oameni care și-au riscat propria viață, binele propriei familii, prin salvarea altor oameni condamnați la moarte de o ideologie cruntă. Și de aceștia trebuie să ne amintim. Ei au redat speranța că omul nu este o fiară, ci că bunătatea și dragostea de oameni poate învinge! 

În biblioteca unchiului meu, am găsit cărți scoase cu aprobarea Partidului Comunist în care erau poze din lagărele de concentrare. Din păcate, era o condamnare care justifica Războiul și ideologia comunistă.... nici pic de compasiune sau vreun efort de a înțelege cum a fost posibil... Astăzi, avem mai multe surse de informare. Există cursuri, conferințe, cărți și filme documentare sau artistice disponibile la un click distanță. Martorii direcți sunt din ce în ce mai rar de întâlnit. Puțini au avut bunici care au putut vorbi direct cu ei despre una dintre cele mai mari tragedii ale lumii, inclusiv ale României anilor *30-*40. 


Consider că școala ar trebui să preia această misiune de a transmite tinerei generații informații legate de ce a însemnat Holocaustul și care sunt granițele discursului și acțiunii publice care nu trebuie încălcate niciodată! Sper ca atunci când mai ajung în sat să înregistrez câteva interviuri cu bătrânii care își mai aduc aminte despre acei ani. E păcat că timpul se scurge atât de repede și este atât de puțin când este vorba de astfel de proiecte. 

Vă îndemn să citiți cel puțin Raportul Final al Comisiei Internaționale pentru Studierea Holocaustului din România disponibil online.
http://www.pogromuldelaiasi.ro/wp-content/uploads/2012/08/Raportul-Comisiei-Internationale-pentru-Studierea-Holocaustului-in-Romania.pdf 

16 comentarii:

Anonim spunea...

Hi, i think that i saw you visited my weblog thus i came
to “return the favor”.I'm attempting to find things to enhance my website!I suppose its ok to use some of your ideas!!

Anonim spunea...

Hey very nice blog!

Anonim spunea...

Pretty section of content. I just stumbled upon your weblog and
in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your blog posts.
Anyway I'll be subscribing to your augment and even I achievement you access consistently rapidly.

Anonim spunea...

I have been surfing online more than 3 hours today,
yet I never found any interesting article like yours.
It's pretty worth enough for me. In my opinion, if
all web owners and bloggers made good content as you did, the
net will be much more useful than ever before.

Anonim spunea...

First off I want to say great blog! I had a quick question that
I'd like to ask if you do not mind. I was interested to know how you center
yourself and clear your mind prior to writing. I have had a tough time clearing my thoughts
in getting my thoughts out there. I truly do take pleasure in writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted simply just
trying to figure out how to begin. Any suggestions or hints?

Cheers!

Anonim spunea...

Hi there to all, it's actually a nice for me
to go to see this site, it contains helpful Information.

Anonim spunea...

Keep on working, great job!

Anonim spunea...

It is the best time to make some plans for the future and
it is time to be happy. I've learn this publish and if I
could I wish to suggest you some interesting issues or tips.
Maybe you could write subsequent articles relating to this
article. I wish to read more issues approximately it!

Anonim spunea...

Its not my first time to pay a quick visit this web page, i am browsing this web site dailly and
get pleasant information from here daily.

Anonim spunea...

I am sure this article has touched all the internet visitors, its really really
pleasant piece of writing on building up new webpage.

Anonim spunea...

I enjoy, cause I discovered just what I was looking
for. You've ended my 4 day long hunt! God Bless you man. Have a great day.
Bye

Anonim spunea...

I am regular visitor, how are you everybody? This post posted at
this web site is in fact fastidious.

Anonim spunea...

Aw, this was an incredibly good post. Taking the time and actual effort to
generate a good article… but what can I say… I procrastinate a lot and never seem to get nearly anything done.

Anonim spunea...

It is actually a nice and useful piece of information. I'm satisfied that you shared this useful information with us.
Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

Anonim spunea...

Hello there I am so excited I found your web site,
I really found you by error, while I was researching on Google for something
else, Anyhow I am here now and would just like to say thanks for a tremendous post and
a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don't have time to go through it all
at the moment but I have bookmarked it and also included your RSS feeds,
so when I have time I will be back to read more, Please do keep up
the awesome work.

Anonim spunea...

I needed to thank you for this wonderful read!! I certainly loved every bit
of it. I have got you book-marked to check out new stuff you post…